Prima noastra experienta cu insula Thassos a fost acum 3 ani, si de atunci ne-am dorit sa o re-vizitam ( urmeaza si o parte 2 )

Dorind sa profitam de vara, am decis impreuna cu nasii nostri sa facem o scurta escapada in acest paradis.

Pentru noi a fost prima ‘iesire’ terestra din tara. Drumul, desi lung, a trecut foarte repede, fiind entuziasmati. In functie de trafic si aglomeratie in vami, Google Maps estima intre 8 si 10 ore pe drum (cu plecare din Bucuresti).

Pentru a profita la maxim de timp, am ales sa plecam in jur de ora 2 dimineata din Bucuresti.Fiind pe final de sezon, am avut marele noroc ca drumul sa fie liber si cozile la vama relativ mici.

Pentru drumul in Bulgaria nu ne-am achizitionat vinieta online, ci am ales sa o cumparam fizic. Procesul este foarte bine pus la punct, la vama, dupa verificarea documentelor, pe partea dreapta este o cladire de unde se poate cumpara. Exista atat persoane care te pot ajuta, cat si cateva aparate foarte utile (selectezi perioada, nr de inmatriculare si platesti cu cardul, trimitandu-ti mail cu dovada).

Drumul prin Bulgaria a fost excelent, sosele fiind intr-o stare nemaipomenita (cel putin comparand cu cele din Romania).

Pentru partea de Grecia nu este necesara vinieta, este doar o taxa de autostrada ce se plateste fizic (undeva pe la mijlocul autostrazii va fi un punct ce necesita oprirea si plata)

Cu atat mai mult, fiind pe timp de noapte, este foarte putin circulat si sigur, contrar temerilor noastre initiale, auzind atatea povesti ce s-au dovedit a fi false 🙂

Insa trebuie mentionat ca este obositor condusul in aceasta perioada, de aceea va recomandam multe pauze si folosirea unor becuri cat mai bune pentru a va ajuta.

De asemenea, atentie la radare, sunt foarte multe!

Undeva in jur de ora 9 am ajuns in Keramoti pentru a lua feryboat-ul. Erau deja cateva zeci de masini ce asteptau. Am luat repede biletele, si in cateva minute ne-am si imbarcat, cu mare grija, intrucat incercau sa ‘foloseasca’ fiecare centrimetru disponibil’ , masinile fiind parcate la centimetru.

Fascinant drumul cu feryboat-ul, vantul, briza marii, view-urile, pescarusii cei jucausi ce survolau nava.

Ca si cazare, am ales sa stam in Limenas, la Macedon

Staff-ul foarte amabil si primitor, locatia destul de buna, camerele frumoase oferind un balcon generos, o piscina extravaganta si o gradina intretinuta.

Din punct de vedere curatenie am simtit ca se putea mai bine, gasind locuri care au fost neglijate, insa s-a remediat imediat problema dupa ce-am semnalat-o.

Baia este un subiect mai ‘delicat’, fiind din sticla si poate cauza un mic discomfort, insa per total am fost foarte incantati.

Fiind foarte obositi dupa drum, am ales sa ne odihim pana seara, cand am iesit la o mica plimbare ‘de recunoastere’ si mancarica 😀

A doua zi am inceput in forta, vizitand una din atractiile din imprejurimi, Marble Beach. Drumul este foarte rau, fiind cativa km neasfaltat si plin de praf ce va schimba culoarea masinii :)), insa merita cu varf si indesat.

Fiind foarte atractiva si vizitata, incercati sa ajungeti cat mai de dimineata, intrucat parcarea se umple foarte repede.

Pe vremea aceea pentru a beneficia de sezlong-uri era necesara o consumatie de 10 euro. Intre timp am inteles ca s-a marit la 20, dar au adaugat si mai multe umbrelute.

Fiind acoperita de roci de marmură albă, ea ofera un aer exotic si ‘Instagramabil’. Totodata, nu se incing la fel la soare. Un loc minunat, ce nu merita ratat!

Dorind sa exploram cat mai mult, urmatoare zi am mers La Scala Beach.

Este o plaja unica pe insula, fiind administrata de catre beach bar-ul ce-i poarta numele. Se afla langa Limenas, si este gandita sa imite natura si sa ofere un vibe luxury si un aer tropical. Fiind premiata cu ‘blue flag’, este un must-see in Thassos.

Parcarea este incapatoare, insa in zilele din plin sezon poate deveni insuficienta.

Aici chiar poti petrece linistit o zi intreaga, oferind o varietate de activitati si mancare.

Este organizata in trei parti:

• bungalouri private (consumatie de 150 euro)
  • bungalouri comune ( consumatie de 100 euro)
  • sezlonguri normale ( consumatie de 10 euro)

Primele 2 sunt minunate pentru grupuri.

Am fost surprinsi placut sa aflam ca Thassos nu ofera doar plaje. Giola este unul din multele exemple.

Giola, sau „Piscina sirenelor” cum mai este cunoscuta, este una dintre cele mai cunoscute atractii. Povestea sa este plina de mister si legende, precum ca sirenele obisnuiau sa atraga marinarii in acest loc, sau ca ar fi fost creata chiar de Zeus pentru Afrodita.

Chiar daca nu știți sa innotati nu trebuie sa va temeti, nici noi nu stim, insa magnitudinea frumusetii poate fi observata si de pe ‘uscat’.

Ea este in partea de sud a insulei, si se ajunge relativ decent la ea. Parcarea este suficienta. Insa pregatiti-va de un mic ‘hike’, intrucat este ceva de mers de la parcare. Desi este stancos, nu este greu de ‘escaladat’.

Neaparat sa veniti pregatiti cu apa, intrucat dotarile sunt minime.

Urmatoarea plaja din itinerariul nostru a fost Paradise Beach, o plaja larga de nisip cu ape limpezi și puțin adânci, un teren de volei și taverne din apropiere.

Drumul este destul de dificil ( mai ales la urcare!!), de aceea va recomandam sa parcati masina sus si sa o luati pe jos pe cat posibil.

Plaja este ingrijita, si ofera si cateva taverne.

Aceasta micuta insulita a ramas adanc in sufletele noastre, fiind atat de compacta dar atat de multe frumuseti poate oferi, si noi doar ce-am inceput sa le descoperim.

Mancarea, un punct sensibil pentru noi de obicei, aici a fost atat de usor sa gasim mancare buna. Tavernele sunt foarte dese si cam tot ce pregatesc are un gust deosebit (si preturi decente). Recomandam cu drag evitarea all-inclusive si experimentarea lor.

Pe curand,

Echipa Oferte-Last-Minute.RO

Vrei sa iti trimitem un mail cand apare o oferta noua?

Selectează frecventa notificarilor

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.